HR právně správně

Praktický workshop pro malé a střední firmy, které chtějí mít HR v pořádku a pod kontrolou.

🎯 Cíl kurzu

Pomoci firmám, které chtějí mít nábory a pracovní dokumentaci právně správně, nastavit HR procesy tak, aby byly praktické, efektivní a v souladu se zákonem – od prvního inzerátu až po první den nového zaměstnance.

👥 Pro koho je workshop určen

Majitele a jednatele malých a středních firem, kteří řeší HR sami nebo přes účetní
Mzdové účetní, office manažery/ky či asistenty/ky, kteří „dělají HR bokem“
HR profesionály, kteří chtějí mít jistotu, že mají vše právně správně
Týmy, které se potýkají s chybami v náboru, onboardingem nebo smluvní dokumentací
Každého, kdo chce mít ve firmě pořádek, systém a jistotu při zaměstnávání lidí

🧭 Struktura a obsah workshopu

I. blok – Jak na nábor právně i strategicky správně

Od přípravy role po podpis pracovní smlouvy

1. Kdy a čím vlastně začíná nábor  
- Pochopení role, příprava popisu pracovního místa  
- Definice ideálního kandidáta a realistických očekávání  
- Jak příprava ovlivňuje kvalitu náboru i výběr

2. Jak napsat inzerát – nejen právně, ale i marketingově správně  
- Co smíš a nesmíš napsat (diskriminace, rovné příležitosti)  
- Jak psát inzerát, který zaujme a přitáhne pozornost  
- Kdy být kreativní a kdy držet formu  
- Jak se vyhnout častým chybám (nesrozumitelnost, gramatika, chaos)

3. Pohovor a výběrové řízení  
- Jaké otázky se (ne)smí pokládat  
- Jak vést pohovor efektivně a férově  
- Souhlas se zpracováním osobních údajů při pohovoru  
- Jak uchovávat a mazat data kandidátů (GDPR)  
- Komunikace s kandidáty během výběrka – jak tvořit pozitivní kandidátskou zkušenost a employer brand

4. Jak tvořit vlastní databázi kandidátů v souladu s GDPR  
- Právní rámec + formulace souhlasu  
- Nastavení retenční doby a informování kandidáta  
- Jak z „neúspěšných“ kandidátů budovat síť kontaktů pro budoucnost

II. blok – Jak na nástup a onboarding právně správně

Od podpisu smlouvy po první dny ve firmě aneb jak na onboarding (nejen) právně správně
1. Povinné náležitosti pracovních smluv, DPP, DPČ, povinné informace
2. Dokumenty, které musí být součástí zaměstnanecké složky
3. GDPR, firemní směrnice a školení – jak to mít doložené
4. Předání techniky, přístupů, firemních věcí – jak to právně ošetřit
5. Role a odpovědnost hiring manažera  
- Komunikace, jasné nastavení očekávání  
- Pravidelný kontakt s nováčkem, kontrola adaptace  
- Jak onboarding ovlivňuje fluktuaci a spokojenost
6. Praktický checklist onboardingového procesu

III. blok – Diskuze a příklady z praxe

Sdílení reálných situací, konzultace, brainstorming s odborníky.
- Možnost dopředu zaslat své dotazy a problémy (součást přihlášky)
- Diskuze s HR a právničkou na konkrétní případy účastníků
- Otevřená výměna zkušeností – co funguje, kde firmy chybují, jak to napravit

🎁 Bonusy pro účastníky

Checklist zaměstnanecké složky – co musí obsahovat
Základní vzor pracovní smlouvy vč. povinných informací a mzdového výměru
Vzor popisu pracovního místa
Certifikát o absolvování workshop
Bezplatná konzultace po kurzu (realizace v začátku roku 2026)
(Balíček v hodnotě 7 500 Kč v ceně kurzu)

🕒 Organizačně

Termín a místo: 2. prosince (9:30-13:30) v Praze (pět minut chůze od stanice metra Strašnická)
Délka: 3,5–4 hodiny (včetně pauzy a diskuze)
Forma: praktický workshop + diskuze
Kapacita: max. 10 účastníků
Lektorky:
  - Zuzana Kohoutová – HR expert a externí HR manažerka
  - Mgr. Alexandra Mára Paurová– advokátka věnující se právu pro malé a střední firmy

💰 Cena

3 990 Kč / osoba (bez DPH)
Zaváděcí pilotní cena pro prvních 10 účastníků
(Další termíny budou navýšeny – standardní cena 4 990 Kč bez DPH.)
contact form man